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HP EliteBook 8 G1a Next Gen AI PC Wolf Pro Security Edition, AMD Ryzen AI 7, 2 GHz, 40,6 cm (16 inch), 1920 x 1200 pixels, 32 Go, 1 To SSD 16.0 inch

In stock

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More Information

SKU AD3T3ET#ABH
EAN 0199251669736
Brand HP
CPU AMD Ryzen AI 7
CPU Core Count 8
RAM 32GB
RAM Type DDR5
RAM Speed 5600 MHz
GPU Family AMD
GPU Chipset AMD Radeon 860M
Storage 1TB
Storage type SSD
Screen size 16.0 inch
Resolution 1920 x 1200
LCD Type IPS
Touch Screen
Keyboard Layout QWERTY NL
Connectivity 3.5mm, Bluetooth, HDMI, Thunderbolt, USB 3.0 Type A, USB 3.1 Type C
Operating System Windows 11 Pro
Color Silver
Camera Resolution 5 MP
Builtin Speakers
Builtin Microphone
Wifi Version Wi-Fi 7
  • AMD Ryzenâ„¢ AI 7 350 (jusqu’à 5,0 GHz de fréquence Boost maximale, 16 Mo de mémoire cache L3, 8 cÅ“urs, 16 threads)
  • Windows 11 Professionnel
  • Écran WUXGA de 40,6 cm (16 pouces) de diagonale
  • Carte graphique AMD Radeonâ„¢ 860M
  • 32 Go de mémoire DDR5-5600 MT/s (1 x 32 Go), Disque SSD NVMeâ„¢ PCIe 1 To


HP EliteBook 8 G1a Next Gen AI PC Wolf Pro Security Edition.

Type de produit: Ordinateur portable, Format: Boîte coquille.

Famille de processeur: AMD Ryzen AI 7, Modèle de processeur: 350, Fréquence du processeur: 2 GHz.

Taille de l'écran: 40,6 cm (16"), Type HD: WUXGA, Résolution de l'écran: 1920 x 1200 pixels.

Mémoire interne: 32 Go, Type de mémoire interne: DDR5-SDRAM.

Capacité totale de stockage: 1 To, Supports de stockage: SSD.

Modèle d'adaptateur graphique inclus: AMD Radeon 860M.

Système d'exploitation installé: Windows 11 Pro.

Couleur du produit: Argent




HP recommande Windows 11 Professionnel pour les entreprises

Travaillez n’importe où sans aucun compromis sur les performances avec Windows 11 et les technologies de collaboration, de sécurité et de connectivité HP. Résumez et réécrivez du contenu, obtenez des recommandations de contenu pertinentes et bénéficiez d’une parfaite organisation avec Microsoft Copilot.[4]



Processeur commandant AMD

Réalisez tous vos projets grâce à un processeur AMD ultra-fiable et efficace, qui offre une réactivité extrême et une veille moderne connectée.[2]



La sécurité est votre principale priorité

HP Wolf Pro Security Edition assure une protection de l’ordinateur préconfigurée à l’échelle de l’entreprise, destinée aux petites et moyennes entreprises.[6]



Un réseau local sans fil rapide et efficace

La portabilité de votre PC et la fiabilité d’une connexion rapide pour travailler où vous le souhaitez. Bénéficiez d’une connexion rapide et fiable dans les environnements sans fil à forte densité grâce au débit de l’ordre du gigabit avec le Wi-Fi 7.[7]



Naviguez en toute confiance

Renforcez la protection de votre ordinateur contre les menaces (sites Web, pièces jointes Microsoft Office et PDF, logiciels malveillants, rançongiciels et virus) avec la sécurité intégrée au niveau du matériel de HP Sure Click.[9]



Protégez les identités avec HP Multi-Factor Authenticate de 3e génération

Assurez la protection de votre réseau et de votre VPN contre tout accès non autorisé en exigeant jusqu’à trois facteurs d’authentification pour la connexion, (comprenant le lecteur d’empreintes digitales et la reconnaissance faciale par caméra IR) et des stratégies renforcées au niveau de la couche de silicium.



Collaborer avec la NPU

Montrez-vous sous votre meilleur jour et économisez de l’énergie. Gérez vos vidéos avec les caméras internes et externes via Poly Camera Pro. La mise en place de cadres automatiques, les mises en vedette, les arrière-plans floutés ainsi que les arrière-plans virtuels s’exécutent désormais via le NPU pour davantage d’économies d’énergie.[10]



HP recommande Windows 11 Professionnel

Résumez et réécrivez du contenu, obtenez des recommandations pertinentes et bénéficiez d’une parfaire organisation avec Microsoft Copilot[8].



Processeur commandant AMD

Développez des idées innovantes avec le processeur AMD Ryzen™ ultra-rapide offrant jusqu’à 50 TOPS NPU[2, 3].



La durée de vie de la batterie est longue.

Faites-en plus entre les charges avec une autonomie gérée efficacement par l’IA nouvelle génération[3].



Protégé par HP Wolf Security

HP Wolf Security for Business crée une défense renforcée par le matériel, toujours vigilante et toujours résiliente[5].





Optimisez le travail des innovateurs d’aujourd’hui grâce à l’IA nouvelle génération
Doté de fonctionnalités d’IA de nouvelle génération conçues pour améliorer la productivité, la collaboration et la sécurité, le PC IA HP EliteBook 8 G1a 16 pouces offre des performances exceptionnelles pour les charges de travail exigeantes[3] qui vous rendront plus efficace au travail.

Options de garantie d’un an et de garantie logicielle limitée de 90 jours selon le pays. La garantie limitée mondiale HP pour la batterie correspond à la période de garantie du produit matériel HP. Pour plus d’informations concernant les batteries, consultez la page http://www.hp.com/support/batterywarranty/. Un service sur site et une couverture étendue sont également proposés. Les services HP Care Pack en option sont des contrats de service étendus allant au-delà de la garantie limitée standard. Afin de choisir le niveau de service approprié pour votre produit HP, utilisez l’outil de recherche de services HP Care Pack sur le site http://www.hp.com/go/cpc.


<sup>[2]</sup> La technologie multicœur est conçue pour améliorer les performances de certains logiciels. Les applications logicielles et les clients ne bénéficient pas nécessairement tous de cette technologie. Les performances et la fréquence d’horloge varient en fonction de la charge de travail applicative et de vos configurations matérielles et logicielles. La numérotation AMD ne constitue pas une mesure de la fréquence d’horloge.<br><sup>[3]</sup> Les fonctionnalités et logiciels qui nécessitent une unité de traitement neuronal (NPU) peuvent nécessiter l’achat, l’abonnement ou l’activation du logiciel par un fournisseur de logiciels ou de plateforme, et les logiciels tiers peuvent avoir des exigences spécifiques de configuration ou de compatibilité. Les performances potentielles d’inférence NPU varient selon l’utilisation, la configuration et d’autres facteurs.<br><sup>[4]</sup> Certaines éditions ou versions de Windows ne prennent pas en charge toutes les fonctionnalités. Pour profiter pleinement des fonctionnalités de Windows, les systèmes peuvent nécessiter une mise à niveau et/ou l’achat de matériel, pilotes et logiciels séparés, ou encore une mise à jour du BIOS. Windows 11 est doté d’une fonctionnalité de mise à jour automatique, qui est toujours activée. Des frais de FAI et des dépenses supplémentaires peuvent s’appliquer pour les mises à jour. Consultez le site http://www.windows.com. Microsoft Copilot nécessite Windows 11. Certaines fonctionnalités nécessitent un NPU. Le calendrier et la disponibilité dépendent de Microsoft et varient selon le marché et l’appareil. Nécessite un compte Microsoft pour se connecter. Lorsque Copilot n’est pas disponible, la touche Copilot ouvre le moteur de recherche Bing. Voir http://aka.ms/WindowsAIFeatures.<br><sup>[5]</sup> HP Wolf Security for Business nécessite Windows 10 ou 11 Professionnel ou une version ultérieure, inclut diverses fonctionnalités de sécurité HP et est disponible sur les produits HP Pro, HP Elite, les systèmes RPOS et les stations de travail HP. Voir les détails du produit pour connaître les fonctions de sécurité incluses.<br><sup>[6]</sup> Ce produit comprend une licence HP Wolf Pro Security Edition d’un (1) an, incluant HP Sure Click Pro et HP Sure Sense Pro. Le logiciel HP Wolf Pro Security Edition est concédé sous licence conformément aux conditions du Contrat de Licence d’Utilisateur Final HP (CLUF) disponible à l’adresse suivante : https://support.hp.com/us-en/document/ish_3875769-3873014-16, tel que modifié comme suit : « 7. Durée. Sauf résiliation contraire antérieure conformément aux conditions contenues dans ce CLUF, la licence de HP Wolf Pro Security Edition (HP Sure Sense Pro et HP Sure Click Pro) est effective dès l’activation et se poursuit pendant douze (12) mois par la suite (« durée initiale »). À la fin de la durée initiale, vous pouvez soit (a) acheter une licence de renouvellement pour HP Wolf Pro Security Edition sur HP.com, auprès du service commercial HP Sales ou d’un partenaire de distribution HP, soit (b) continuer à utiliser les versions standards de HP Sure Click et HP Sure Sense, sans frais supplémentaires, sans aucune mise à jour logicielle future, ni assistance HP. »<br><sup>[7]</sup> Point d’accès sans fil et service Internet requis et vendus séparément. La disponibilité des points d’accès sans fil publics est limitée. La fonctionnalité Wi-Fi 7 (802.11BE) nécessite un système d’exploitation Windows 11 compatible, un processeur compatible et un routeur Wi-Fi 7 acheté séparément pour prendre en charge la rétrocompatibilité avec les spécifications précédentes de 802.11. Disponible dans les pays où le Wi-Fi 7 est pris en charge. La spécification 802.11BE est une spécification temporaire. Si la spécification définitive diffère de cette spécification temporaire, la capacité de l’appareil à communiquer avec d’autres appareils 802.11BE peut s’en trouver affectée. Le Wi-Fi prenant en charge des débits de l’ordre du gigabit n’est disponible qu’avec le Wi-Fi 7 (802.11BE) lors du transfert de fichiers entre deux appareils connectés au même routeur. Nécessite un routeur sans fil vendu séparément et prenant en charge les canaux 160 MHz.<br><sup>[8]</sup> Peut nécessiter une mise à jour Windows ou le téléchargement d’une application à partir du Microsoft Store. Microsoft Copilot n’est PAS disponible en Chine, Russie, Biélorussie, et dans les régions sous embargo : Cuba, Iran, Corée du Nord, Crimée.<br><sup>[9]</sup> HP Sure Click nécessite Windows 10 ou version ultérieure. Pour plus de détails, consultez la page https://bit.ly/2PrLT6A_SureClick.<br><sup>[10]</sup> Le logiciel Poly devrait être disponible à l’été 2024. Système d’exploitation Windows requis.<br>Clauses de non-responsabilité relatives aux descriptions techniques:<br>Certaines éditions ou versions de Windows ne prennent pas en charge toutes les fonctionnalités. Pour profiter pleinement des fonctionnalités de Windows, les systèmes peuvent nécessiter une mise à niveau et/ou l’achat de matériel, pilotes et logiciels séparés, ou encore une mise à jour du BIOS. Windows est automatiquement mis à jour et activé. Internet haute vitesse et compte Microsoft requis. Des frais de FAI et des dépenses supplémentaires peuvent s’appliquer pour les mises à jour. Consultez le site http://www.windows.com.<br>La technologie multicœur est conçue pour améliorer les performances de certains logiciels. Les applications logicielles et les clients ne bénéficient pas nécessairement tous de cette technologie. Les performances et la fréquence d'horloge varient en fonction de la charge de travail d'application et de vos configurations matérielle et logicielle. La numérotation AMD n’est pas une mesure de la fréquence d’horloge.<br>Les performances de fréquence Boost maximale varient selon le matériel, les logiciels et la configuration générale du système.<br>Les fonctionnalités et les logiciels qui nécessitent une unité de traitement neuronal (NPU) peuvent nécessiter l’achat, l’abonnement ou l’activation du logiciel par un fournisseur de logiciels ou de plateforme, et les logiciels tiers peuvent avoir des exigences spécifiques de configuration ou de compatibilité. Les performances potentielles d’inférence NPU varient selon l’utilisation, la configuration et d’autres facteurs.<br>Pour les disques de stockage, 1 Go = 1 milliard d’octets 1 To = 1 000 milliards d’octets. La capacité formatée réelle est inférieure. Jusqu’à 32 Go sont réservés au logiciel de récupération du système.<br>La technologie multicœur est conçue pour améliorer les performances de certains logiciels. Les clients ou applications logicielles ne bénéficieront pas nécessairement tous de cette technologie. Les performances et la fréquence d’horloge varient en fonction de la charge de travail applicative ainsi que de vos configurations matérielles et logicielles. La numérotation AMD n’est pas une mesure de la fréquence d’horloge.<br>Les performances maximales de fréquence Boost varient selon le matériel, les logiciels et la configuration générale du système.<br>Miracast est une technologie sans fil que votre ordinateur peut utiliser pour projeter votre écran vers des téléviseurs, des projecteurs et des lecteurs multimédias de diffusion en continu.<br>Le module LTE 4G est en option, doit être configuré en usine et nécessite une activation et un contrat de service achetés séparément. Pour connaître la couverture et la disponibilité du réseau, contactez votre prestataire de services. La connexion et les vitesses de téléchargement (envoi et réception) varient en fonction du réseau, de l’emplacement, de l’environnement, des conditions du réseau et d’autres facteurs. Le 4G LTE n’est pas disponible sur tous les produits ni dans toutes les régions.<br>Le module 5G est en option et doit être configuré en usine. Module conçu pour les réseaux 5G NR NSA (non standalone) dès que les opérateurs auront déployé la connectivité Evolved-Universal Terrestrial Radio Access New Radio Dual Connectivity (ENDC) avec 100 MHz de bande passante sur les canaux 5G NR et LTE utilisant 256QAM 4x4 selon 3GPP. Ce module nécessite une activation et un contrat de service souscrit séparément. Pour connaître la couverture et la disponibilité du réseau, contactez votre prestataire de services. La connexion aux données et les vitesses de téléchargement et de chargement varient en fonction du réseau, de l’emplacement, de l’environnement, des conditions du réseau et d’autres facteurs. Rétrocompatible avec les technologies 4G LTE et 3G HSPA. Le module 5G est disponible sur certaines plateformes et dans certains pays, sous réserve d’une prise en charge par les opérateurs.<br>Les fonctionnalités en option doivent être configurées au moment de l’achat.<br>Le débit de 20 Gbit/s USB n’est pas disponible avec Thunderbolt™ 4.<br>Les résolutions reposent largement sur la capacité de surveillance et sur les paramètres de profondeur de couleur et de résolution.<br>L'écran de confidentialité intégré HP Sure View est une fonctionnalité en option, qui doit être configurée à l’achat et est conçue pour fonctionner en mode paysage.<br>La luminosité réelle sera plus faible avec l’écran tactile ou HP Sure View.<br>Toutes les spécifications sont les spécifications nominales fournies par les fabricants des composants de HP; les performances réelles peuvent être supérieures ou inférieures.<br>Pour les batteries neuves, les wattheures (Wh) réels de la batterie peuvent différer de la capacité nominale et peuvent offrir une capacité de charge complète qui diffère jusqu’à 10, ce qui est typique pour les batteries lithium-ion. La capacité de la batterie diminue naturellement avec le temps et l’utilisation, en fonction de plusieurs facteurs tels que les paramètres de gestion de l’état de la batterie, la durée de conservation, la température, l’environnement, les applications chargées, les fonctionnalités, la configuration du système et les paramètres d’alimentation.<br>Recharge la batterie jusqu’à 50 % en moins de 30 minutes lorsque le système est éteint ou en mode veille, s’il est utilisé avec l’adaptateur d’alimentation fourni avec l’ordinateur portable. Adaptateur requis de 65 W minimum pour une batterie de 56 Wh ou moins. Adaptateur requis de 100 W minimum pour une batterie dont la capacité est comprise entre 56 Wh et 83 Wh. Adaptateur requis de 120 W minimum pour une batterie dont la capacité est comprise entre 83 Wh et 100 Wh. Dès que le chargement a atteint une capacité de 90 %, la vitesse de charge revient à la vitesse normale. Le temps de charge peut varier de +/-10 % en raison des tolérances du système.<br>La disponibilité peut varier selon les pays.<br>D’après l’enregistrement US EPEAT selon la norme IEEE 1680.1-2018 EPEAT. Statut variable selon les pays. Pour plus d’informations, rendez-vous sur www.epeat.net.<br>HP Services Scan est préinstallé et/ou fourni via Windows Update et vérifie les droits de service sur chaque appareil matériel et télécharge automatiquement l’agent logiciel applicable. Pour désactiver cette fonction, veuillez suivre les instructions à l’adresse http://www.hpdaas.com/requirements. L’agent HP TechPulse est une plateforme de télémétrie et d’analyse qui fournit des données critiques sur les appareils et les applications. Ce service n’est pas vendu séparément. HP respecte les règles strictes du RGPD en matière de confidentialité et est certifié ISO 27001, ISO 27701, ISO 27017 et SOC2 Type2 pour la sécurité de l’information. Un accès à Internet avec connexion à l’agent HP Insights est nécessaire. Pour tous les détails sur la configuration système requise, rendez-vous sur http://www.hpdaas.com/requirements. Non disponible en Chine.<br>HP Smart Support nécessite l’installation de l’agent HP Insights. Pour plus d’informations sur l’activation ou le téléchargement de HP Smart Support, rendez-vous sur http://www.hp.com/smart-support.<br>HP Support Assistant est disponible sur Windows. Pour en savoir plus, veuillez visiter www.support.hp.com/help/hp-support-assistant.<br>Poly Lens Desktop nécessite un système d’exploitation Windows.<br>HP Client Catalog n’est pas pré-installé mais est disponible en téléchargement à l’adresse (https://www.hp.com/us-en/solutions/client-management-solutions.html)<br>HP Client Management Script Library (https://www.hp.com/us-en/solutions/client-management-solutions.html#tab=manageability-tools).<br>HP Cloud Recovery est disponible sur les PC portables et fixes Z by HP, HP Elite et HP Pro équipés de processeurs Intel ou AMD et nécessite une connexion réseau ouverte. Remarque : Pour éviter toute perte de données, il est fortement conseillé de sauvegarder les fichiers importants (données, photos, vidéos, etc.) avant d’utiliser ce logiciel. Pour plus d’informations, rendez-vous sur https://support.hp.com/us-en/computer.<br>HP Driver Packs non préinstallés mais disponibles en téléchargement au http://www.hp.com/go/clientmanagement.<br>HP Image Assistant n’est pas pré-installé mais est disponible en téléchargement à l’adresse (https://ftp.ext.hp.com/pub/caps-softpaq/cmit/HPIA.html)<br>Le module de gestion intégrée HP Manageability Integration Kit n’est pas prévu mais est disponible en téléchargement à l’adresse https://www.hp.com/us-en/solutions/client-management-solutions.html#tab=manageability-tools.<br>HP Power Manager with Battery Health peut être téléchargé en saisissant les informations de votre système ici : https://support.hp.com/fr-fr/document/ish_4611788-4493611-16.<br>HP Sure Admin nécessite HP G8 ou une plateforme plus récente, Windows 10 ou une version ultérieure, un BIOS HP, le module de gestion intégrée HP Manageability Kit ou le service KMS disponible sur http://www.hp.com/go/clientmanagement et l’application pour smartphone HP Sure Admin Local Access Authenticator disponible sur Google Play ou l’Apple Store.<br>HP Sure Click nécessite Windows 10 ou version ultérieure. Pour plus de détails, consultez la page https://bit.ly/2PrLT6A_SureClick.<br>HP Sure Recover est disponible sur certains ordinateurs HP et nécessite Windows 10 ou 11 ainsi qu’une connexion réseau ouverte. Les fichiers, données, photos, vidéos et tout autre élément important doivent être sauvegardés avant d’utiliser HP Sure Recover afin d’éviter toute perte de données. HP Sure Recover de 6e génération avec Embedded Reimaging est une fonctionnalité disponible en option sur certains PC HP qui nécessite la configuration de Windows 10 ou 11 à l’achat. Pour éviter toute perte de données, il est fortement conseillé de sauvegarder les fichiers importants (données, photos, vidéos, etc.) avant d’utiliser ce logiciel.<br>HP Sure Run est disponible sur certains ordinateurs HP uniquement et nécessite Windows 10 ou version ultérieure.<br>HP Sure Sense nécessite Windows 10 ou version ultérieure. Pour plus de détails concernant la disponibilité, consultez les spécifications produit. Sur les unités dotées d’une livraison WWAN vers la Chine, HP Sure Sense est disponible uniquement via le téléchargement SoftPaq.<br>HP Sure Start est disponible sur certains ordinateurs HP uniquement et nécessite Windows 10 ou version ultérieure.<br>Le module micrologiciel Absolute Persistence est expédié désactivé et ne peut être activé qu’avec l’achat d’un abonnement de licence et l’activation complète de l’agent logiciel. Les abonnements de licence peuvent être souscrits pour des périodes d’une à plusieurs années. Le service est limité. Contactez Absolute pour connaître la disponibilité en dehors des États-Unis. Certaines conditions s’appliquent. Pour en savoir plus, rendez-vous sur https://www.absolute.com/about/legal/agreements/absolute/.<br>Les fonctionnalités HP BIOSphere Gen6 peuvent varier selon la plateforme et les configurations.<br>HP Secure Erase utilisé les méthodes présentées dans la National Institute of Standards and Technology Special Publication 800-88r, méthode de nettoyage « Clear ». HP Secure Erase ne prend pas en charge les plateformes avec mémoire Intel Optane™.<br>Le lecteur d’empreintes digitales HP est une fonctionnalité en option qui requiert Windows 10 ou 11 et doit être configurée lors de l’achat.<br>Microsoft Copilot nécessite Windows 11. Certaines fonctionnalités nécessitent un NPU. La disponibilité et la mise à disposition des fonctionnalités peuvent varier en fonction du marché et de l’appareil. Nécessite un compte Microsoft pour se connecter. Lorsque Copilot n’est pas disponible, la touche Copilot ouvre le moteur de recherche Bing. Reportez-vous à la page http://aka.ms/WindowsAIFeatures.<br>Certains modules de mémoire tiers ne répondant pas aux normes industrielles, nous recommandons vivement d’utiliser des modules de mémoire HP pour assurer une compatibilité optimale. Si vous associez des vitesses supérieures, le système fonctionnera à une vitesse de mémoire plus faible.<br>Système de verrouillage vendu séparément.<br>MobileMark 25 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.<br>Ce produit comprend une licence HP Wolf Pro Security Edition de un (1) ans, incluant HP Sure Click Pro et HP Sure Sense Pro. Le logiciel HP Wolf Pro Security Edition est concédé sous licence conformément aux conditions du Contrat de Licence d’Utilisateur Final HP (CLUF) disponible à l’adresse suivante : https://support.hp.com/us-en/document/ish_3875769-3873014-16, tel que modifié comme suit : « 7. Durée. Sauf résiliation anticipée conformément aux conditions contenues dans le présent CLUF, la licence de HP Wolf Pro Security Edition (HP Sure Sense Pro et HP Sure Click Pro) entre en vigueur dès l’activation et est valable pour une durée de douze (12) mois par la suite (« durée initiale »). À la fin de la durée initiale, vous pouvez soit (a) acheter une licence de renouvellement pour HP Wolf Pro Security Edition sur HP.com, auprès du service commercial HP Sales ou d’un partenaire de distribution HP, soit (b) continuer à utiliser les versions standards de HP Sure Click et HP Sure Sense, sans frais supplémentaires, sans aucune mise à jour logicielle future, ni support HP. »

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Our store is located at Battelsesteenweg 275, 2800 Mechelen in Belgium. (directly opposite Carrefour)

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The store is open on:

Monday to Saturday

from 10:00 to 18:00

Closed on holidays

Refurbished

Refurbished devices are thoroughly checked, cleaned, repaired, and updated. These are then offered for sale at a high discount. This is not only good for your budget but also for the environment, as there is less need for new electronic materials and older materials are reused.

In addition to big discounts, we also offer a 1-year warranty on all refurbished materials purchased from us!

 

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Our refurbished products all have a rating, indicated with a star rating.

3 Stars: C grade
4 Stars: B grade
5 Stars: A grade

C grade means the device functions perfectly but has very visible cosmetic damage. These are usually offered at a larger discount.

B grade means the device functions perfectly but has a few minor cosmetic flaws. (small scratches, dents in the casing, etc.)

A grade means the device has been used, but it is not (or barely) noticeable. It's just like buying a new one, but cheaper!

 

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Terms and Conditions

1.1 These general terms and conditions apply to all offers made by Axitech and to all agreements concluded (with Belgian buyers of Axitech products).


1.2 Unless expressly agreed otherwise, the applicability of other general terms and conditions is excluded.

2.1 All statements made by Axitech on the website or in catalogs are considered to be an invitation to make an offer.


2.2 Orders can be placed with a fully completed order card (indicating customer number, your most recent street address, the correct order numbers and numbers of items to be ordered), by fax, by e-mail, via websites.


2.3 By placing an order, the buyer accepts the applicability of the general conditions mentioned on the site and in the catalogs. The most current terms and conditions will be posted on the website.


2.4 Axitech reserves the right to refuse orders under a minimum order amount or to charge a surcharge for such orders. Furthermore, conditions such as prepayment may be attached to the acceptance of orders.


2.5 If, for any reason, acceptance of an order for a particular item proves impossible, Axitech will, in consultation with the buyer, endeavour to supply an item comparable in price and quality. The order will be accepted in modified form after agreement.


2.6 The agreement is established at the time Axitech has accepted the order.

3.1 The prices on Axitech's websites are the current prices. Prices in mailings may differ due to price changes made after the mailings were printed.

 

3.2 The price listed on the website may be incorrect. If the price is disproportionately low, Axitech may cancel the order or still charge the customer the correct price.


3.3 As long as the agreement has not been concluded, Axitech shall be entitled to change the prices and further terms and conditions.


3.4 All prices are inclusive of VAT and cost of packaging, exclusive of cost of transportation, shipping and legal fees unless otherwise stated. Per order, depending on the method of payment, a one-time contribution to the shipping costs mentioned on the websites and in the catalogs will be charged.


3.5 Axitech is also entitled to pass on changes in the rate of turnover tax and any other taxes and/or levies after the agreement has been concluded.

4.1 Axitech will determine the method of transportation and the carrier. If the customer has special transport requirements, the additional costs shall be borne by the customer. All orders will be delivered to the customer's specified pickup point or street address.


4.2 Axitech will deliver the order promptly. In the event of a delay in the delivery of all or part of the order, Axitech will send a notice no later than three weeks after acceptance of the order. Customer then has the right to cancel the order, to the extent delayed, without charge no later than seven days after receipt of the delay notice.


4.3 Axitech reserves the right to deliver the order in parts. There are no additional costs associated with partial deliveries or backorders.


4.4 Despite all the care we take with orders, it may happen that an order is not delivered or is incomplete. The buyer is required to report this within 7 days of receiving the items. In that case, the delivery will be completed or redone at Axitech's expense if necessary.

 

4.5 Axitech is not responsible for delays in deliveries once shipped. Delivery services can be delayed due to several factors: busy periods, strikes, wrong address, traffic, and so on.

5.1 Payment shall be made by bank or giro, credit card or online banking on terms further set forth on the websites and in the catalogs.


5.2 If it is agreed that payment will be made on account, a (fatal) payment term of 30 days after the invoice date will apply.


5.3 In cases that give rise to it, Axitech reserves the right not to accept a method of payment proposed by the buyer. In this case, this will be communicated and the order will be sent after prepayment.


5.4 Settlement with claims against Axitech or suspension shall not be permitted unless such settlement is still agreed upon in writing.


5.5 Prepayment is only possible by bank or giro transfer.


5.6 After exceeding a payment term, the customer shall owe the statutory interest and all judicial and extrajudicial collection costs with a minimum of € 100. Axitech may then suspend fulfilment of its obligations or dissolve the agreement by letter.

6.1 Goods delivered shall remain the property of Axitech until all (payment) obligations have been fulfilled. This applies to all obligations for which the law permits the creation of a reservation of title.


6.2 Axitech shall be irrevocably authorised, without notice of default being required, to take back the articles that have remained the property of Axitech (or have them taken back).

7.1 The right of renunciation does not apply to customers who purchase products for business or professional use.


7.2 The customer, who does not purchase the products for business or professional use, has the right to renounce the purchase, without payment of a fine and without giving any reason, provided that Axitech is informed thereof by letter or by fax within a period of 14 working days from the day following the day of delivery of the product. The goods must be returned in the original packaging, accompanied by a copy of the relevant invoice and stating the reason for return.


7.3 For the exercise of his right of renunciation, the costs of returning the products shall be borne by the customer.


7.4 In the case of delivery of immediately reproducible products protected by copyright law and in the case of distance selling of cosmetics, the customer is obliged to return the product in its intact safety packaging.


7.5 In case of exercise of the renunciation right, Axitech shall be obliged to refund the amounts already paid by the buyer, without any costs. Reimbursement shall be made within thirty days following the day of notification of renunciation.


7.6 The customer cannot exercise the right of renunciation concerning delivery of audio and video recordings and computer software of which the seal has been broken by the customer.

8.1 The buyer has up to 14 days for reflection after delivery of the goods. The buyer must deliver the goods to Axitech within 14 days of reporting a return.

 

8.2 Het retourrecht is niet geldig voor volgende producten:

  • Sealed products (e.g. Ink, Toner, software, laptops, desktops, video games, USB flash drives, hard drives, SSDs, headsets, earbuds, etc) with the seal broken.
  • Personalized items (for example, an engraved product)
  • Products with limited expiration dates
  • Perform a service (e.g., remote assistance, installation, data transfer, etc.)
  • Individual products that are part of a bundle

 


8.3 The right of return is only valid in the following situations:

  • The product is in its original condition and undamaged.
  • The product was not put into use.
  • The product must be returned in its original packaging.
  • If accessories or matching components were supplied with the product, they must also be returned in the original packaging. (for example: adapter, power cable, case, pen, mouse, keyboard, etc)

 

8.4 If one or more of these conditions are not met, a portion of the amount will be withheld or the return request will be denied.

 

8.5 If all conditions are met, Axitech will refund the price paid, including shipping costs of the order, as soon as possible, but no later than 14 days after the return of the items.


8.6 If the items delivered by Axitech have not been returned within the "approval period" of clause 8.1, the customer accepts the items as accepted.

 

8.7 The buyer is responsible for the return of the goods, including shipping costs.

 

8.8 If abuse of the right of return is suspected, future orders will be refused.

 

8.9 For more information on Belgian return laws click here.

9.1 Axitech guarantees the quality of the items it delivers for twenty-four months from the delivery of the product.


9.2 If the delivered products do not correspond to the description in the guarantee certificate, the description in the catalogs or on Axitech's website, the buyer can claim a warranty. This is only valid if he notifies Axitech in writing within a period of two months from the day on which the buyer has identified the defect. For customers purchasing products for business or professional use, the period in which notification must be made is 14 days. Together with the notification, the customer must send a detailed description of the defect as well as a copy of the sales invoice. This provision applies only to customers who do not purchase the products for business or professional use.


9.3 Pursuant to a validly exercised warranty claim, the buyer is entitled to a free repair or free replacement (at Axitech's discretion) of the good, except where this would be impossible or disproportionate.


9.4 This warranty does not apply if:
• the item or device was inadequately protected from shipping damage when returned;
• modifications have been made to the item or device;
• there are defects caused by incorrect or improper use, such as failure to observe the accompanying operating instructions;
• the defect was caused by intent or gross negligence;
• there is an external calamity such as lightning, power failure, natural disasters, etc;
• Axitech has not been given the opportunity (in time) to investigate the complaint and possibly to repair the defect.


9.5 The Customer's legal claim shall be time-barred after the expiration of one year from the date on which the Customer established the lack of conformity, without that period being allowed to expire before the end of the two-year period referred to in 8.1.
For buyers who purchase products for business or professional use, the legal claim shall lapse one month from the notification of the defect to Axitech.


9.6 If a lack of conformity becomes apparent within a period of six months from delivery of the product, the presumption that this lack existed at the time of delivery applies as evidence to the contrary, unless this presumption is incompatible with the nature of the product or with the nature of the nonconformity, by taking into account, among other things, the fact that the product is new. This provision does not apply to customers who purchase the products for business or professional use.


9.7 Taking into account the use that the customer has had since the delivery of the product, the customer has the right to demand an appropriate price reduction or the rescission of the purchase agreement:
• if he cannot claim repair or replacement.
• if Axitech has not made the repair or replacement within a reasonable time or without serious inconvenience to the buyer.
The customer is not entitled to demand the dissolution of the agreement if the lack of conformity is of minor significance. This provision applies only to customers who do not purchase the products for business or professional use.


9.8 If the product was delivered to the first buyer for more than one year and Axitech can no longer repair the product or no longer has the item in question in stock, then Axitech offers the option, at the buyer's option, to supply a replacement item at 50% of the purchase price, or to refund 50% of the purchase price paid.
This provision applies only to customers who purchase the products for business or professional use.


9.9 After the expiry of the warranty period as referred to in 8.1, Axitech shall be obliged to indemnify for the hidden defects of the product sold.

10.1 Personal information is stored in Axitech's customer system to process orders. In addition, Axitech uses the data for internal marketing purposes, such as sending catalogs. Axitech applies the relevant legislation when using personal data.


10.2 When Axitech provides data to third parties to perform tasks within the scope of activities described in 10.1, privacy will be maintained.

11.1 Axitech's liability with respect to the sale and delivery of articles is expressly limited to the warranty regulated under clause 9.


11.2 Axitech is not liable for advice it has provided, printing and typesetting errors in catalogs, technical data provided by suppliers or manufacturers and unforeseeable poor quality of the products.


11.3 For the rest, any liability of Axitech shall be limited to the amount actually paid on the relevant invoice sent.

12.1 No later than at the conclusion of the agreement, Axitech will offer these general terms and conditions to the buyer, either electronically or otherwise. The buyer is responsible for printing or saving the terms and conditions if required.


12.2 Axitech makes the following information available on its website:
• its registered address and company number.
• the main characteristics of the products, including the price
• the method and cost of delivery and payment
• the address where complaints may be filed if different from its registered office address
• the method of taking back and returning the product, including any associated costs
• the period of validity of the offer (if applicable)


12.3 If the buyer wishes to dissolve or destroy the agreement on the grounds that Axitech would not comply with legal information obligations, this right must be exercised within 14 working days after acceptance of the order.

 

12.4 Axitech cannot guarantee 100% accurate information for all products. For questions or comments about product information, the buyer should contact customer service. It is the buyer's responsibility to ensure that the correct product is ordered.

13.1 Disputes will be resolved by mutual agreement whenever possible.


13.2 These general terms and conditions are governed by Belgian law and all disputes will be dealt with by the court based on the location of Axitech's registered office.

14.1. The entrepreneur has a sufficiently publicized complaint procedure and handles the complaint in accordance with this complaint procedure.


14.2. Complaints about the implementation of the agreement must be submitted to the entrepreneur within a reasonable time, fully and clearly described, after the consumer has found the defects.


14.3. Complaints submitted to the entrepreneur shall be answered within a period of 14 days from the date of receipt. If a complaint requires a foreseeably longer processing time, the trader will respond within the 14-day period with a notice of receipt and an indication of when the consumer can expect a more detailed response.


14.4. If the complaint cannot be resolved by mutual agreement, a dispute arises that is subject to the dispute resolution procedure.

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